6. april 2010

Vått...


GTX jakka har jeg kun brukt 4 ganger på turen. To ganger for å teste den og to ganger i møkkavær. Denne dagen var det helt klart at softshell jakka (som jeg ellers har storkost meg i) ikke ville gi meg nok beskyttelse mot regnværet! Jeg har heldigvis liten erfaring med å gå på ski i regnvær, men kan informere om at det helt klart er en dårlig kombinasjon! Universalklister for +10 til -2 er en selvfølge. Alt rusk og rask blir vasket fram av snøen og fester seg i klisteret (navnet på smurningen gir jo en pekepinn, hehe) Så det glir noe dårlig. Feste er godt i fast snø tidlig på dagen, men når det bare er søle og slaps glipper det en del. Ellers vil jeg advare mot ullvotter! Halvparten at mine sitter nå bokstavelig talt i klisteret, hehe. Når det har regnet og blåst lenge nok så renner vannet ned i gamasjene. Har du da limt de på for å holde vannet ute(slik som jeg har gjort) ja da stiger vannet.. Skulle jo så klart ha dratt buksene over, men det tenkte ikke jeg på før det surklet i skoa. Planen om å gå gjennom den 7 km lange tunnelen til Magerøya skrinla jeg der og da! Det ble haik til Rica hotell Hånningsvåg hvor de syntes så synd på meg at jeg fikk luksus værelset med egen badstu! Tørking at klær gikk lynkjapt i 80 grader, så nå er jeg og skoene tørre igjen, klare til den siste biten ut til Nordkapp!

Anonym –   – (6. april 2010 kl. 14:34)  

God tur på siste etappe!

Harald E

Katinka  – (6. april 2010 kl. 20:49)  

Hahah! Luksusrom med badstu du liksom! Høres ikke helt dumt ut. Mon tro om de angret da lukta satt igjen i veggene når du dro.. Moahaha!

Legg inn en kommentar

hit counter