26. januar 2010

Overnatting på do!


Mandag 25. Veien til Bjordalsbu er ganske grei å forklare.. Det er opp opp opp opp og så videre oppover. De 500 høydemeter tok faktisk over 6 timer. Hadde en ravn hengende over meg i lang tid, Tror den så på meg som et kommende måltid! he he.. kanskje ikke så rart så sliten som jeg var.. Ellers har det vært Nydelig vær og nesten vindstille. Startet med -10 på flata og ble -20 på 1600 moh. Nå på kvelden er det nydelig måneskinn og -25. Tar en hviledag i morgen for å teipe beina på nytt, og for å lade opp til en 9 timers maraton tur til Sulebu. Alternativet er en overnatting i telt i -10. Vi får se hva det blir..
-
Tirsdag 26. Burde tatt en hviledag men gråværet kom så raskt at jeg ikke tok sjansen på å sitte værfast i den høyden. Heiv meg på skia og kom meg ned i mørkedalen.
Lette etter du sted å sette opp telt, men så fant jeg en åpen hyttedo som med litt rydding fikk plass til en farende fantB-) godt med tak over hodet, så får jeg heller holde ut lukta!!

-
Monday 25th of January. The road to Bjordalsbu is fairly easy to explain, it's up up up and oh, did I mention up? Anyhow, the 500 height meters actually took me a good 6 hours to climb. I was acompanied by a raven most of the way, I named him shitbird. And I belive shitbird was hoping for a good meal that day, with me as main course..Besides that it has been a beautiful day, still cold though. Eveningtime it came close to minus 25 celsius, but lovely moonlight made up for it. Takin' a day off tomorrow to rest sore legs and prepare for the next days 9 hour walk to Sulebu.
-
Tuesday 26th of January. Was supposed to have my day of rest, but with bleaky weather and snow fast approaching, I couldn't risk getting stuck up here. I hurried off downhill looking for a place to erect my tent. Instead I found an open outhouse, with a power socket and everything! including the smell unfortunately..I'll just have to endure it, at least I don't have to go outside to visit the loo....

Katinka  – (26. januar 2010 kl. 22:28)  

Haha, tipper det er en skuffa ravn som svirrer rundt ved Bjordalsbu akkurat nå. :-) Selv sitter jeg og koser meg med et glass vin foran TV-en og godter meg verre over å lese at du går do-til-do tur over fjellet. :-)

Unknown  – (27. januar 2010 kl. 21:57)  

Har jo unektelig sine fordeler å slippe å gå ut i kulda for å :-) well you know...

Eric Mørk  – (28. januar 2010 kl. 22:05)  

Artig å se hvordan det går med deg. Kos deg!
Men vær klar til å spille innebandy igjen fra høsten.
Eric

Legg inn en kommentar

hit counter