31. juli 2009

Ny vaska klær!

Småstein ved Blåsjø demningen
30/7
Etter en fire-fem timers vannsklitur i gjørma fra Holmavasshytta til Haukeliseter var det deilig med tanke på et rom og 3 retters middag. Men hele stedet var stappet med ytlendinger og "turister".
Så siden:


-Alt var vått

-Den vantette mobilen K702 ikke tålte regnvær! (Vann i displayet og helt død!)

-Meldt lyn, torden, kuling = drittvær.

-Jeg savnet Goretex buksa mi og de høye støvlene!


Så hev jeg meg like godt på Haukeliekspressen, var hjemme kl 10 om kvelden..
Deilig med en liten pustepause mellom regnbygene. Borte ble også grevling lukta som har fulgt etter meg de siste dagene!!

Får se på værmeldingen, blir det bedring så prøver jeg Haukeliseter til Finse også.



En kort oppsummering på utsyret så langt:
-Bommulsbukse er herlig å gå med, men når det regner mer enn nok så slår vannet gjennom buksa og renner ned i støvlene.
-Lette fjellstøvler blir også tunge, når de er fulle av vann :)
-Nye gamasjer fra Norrøna har allerede begynnt å delaminere seg :(
-Ryggsekk reimene ble glatte i regnværet å måtte etterstrammes hele tiden :(
-Regntrekk samler opp nesten like mye vann som det holder ute(Måtte lage drenerings hull i bunn av trekket)
-Mobil virker ikke bestandig i fjellet, var 4 dager uten dekning..
-6 mnd gammel vanntett telefon må da for pokkern klare regnvær!!

+Den nye Oregon GPS'en fungerte utmerket og tålte regnet!
+Turkart er trykket på dårlig papir, men virket hele veien
+Cappelens bilkart for Sør-Norge var det kartet jeg brukte mest og ga en flott oversikt!


Hei så lenge!

Gatto999  – (31. juli 2009 kl. 13:44)  

Great photo !...

Ciao from Italy
:)

Legg inn en kommentar

hit counter