4. februar 2010

Fest på Haugseter!


Viggo Grytbakk, Jonas Viberg og Åge Mystuen på Haugseter v/Vinstre er fjellets helter!! Jeg kom innom på mandag for å høre om de hadde noe vann til thermosen min. 10 minutter før hadde jeg nemlig åpnet den nyinnkjøpte thermosen for å fylle opp koppen. Da spretter hele jævla korken av og jeg vanner skia mine i -25. Ikke det smarteste å lage thermos med gjenger som ikke passer korken! (ikke kjøp 1L primus, den holder ikke varmen heller). Uansett, vann fikk jeg, og tilbud om å sove inne fikk jeg også da det nærmet seg -30. Etter litt prating om dårlige skisko, viser det seg at gutta jobber i Sport1 og intersport på Beitostølen!! Jeg får sitte på ned til Beito med scooter og får meg nye sko og bindinger. Wiggo monterer det hele når vi er tilbake på Haugseter og byr på pinnekjøtt i samme slengen!! Det ble en sen kveld! Hehe. Takk skal dere ha for hjelpen! Dermed går jeg nå videre med nye Salmon xadv6! De kjennes gode ut for helen min. håper bare 47 er stort nok, for de lages ikke større! Ps satser på Vinsta i morgen..
-
Viggo Grytbakk, Jonas Viberg and Åge Mystuen at Haugseter near Vinstre are the heroes of the mountain!! I dropped by on monday wondering if they had any water to fill my thermos. Because 10 min earlier I realized that my newly bought thermos was a pice of junk, with a screwcap that dosn't fit. Meaning I spilled all the contents on my ski, turning them into great slobs of ice! (Don't buy 1L Primus, it dosn't even preserve the warmth!) Anyhow, I got the water, and an offer of comfy accomodation in their cabin, nearing minus 30 degrees outside who was I to say no! After some talk of bad skiboots it appears the guys are all working in every sporting goodstore in the aerea! After a quick scooterdrive down to Beitostølen, I can heave a pair of new boots and ski bindings in triumph! Viggo installs my new bindings when we're back at Haugseter and conjure up a feast for kings while he's at it! Proved to be a late night! hehe. Thank you all very much for the help! Thus I'm on my way again with my new Salmon xadv6!
Got a nice feel about them, they do seem to fit nicely. I just hope size 12 is big enough, they don't make em bigger!
PS. Goin for Vinsta tomorrow.


A. er gårsdagens destinasjon, Skåbu.
B. er Mysuseter, der fatters befinner seg i dag. :-)
-
A. is yesterdays location, Skåbu
B. is Mysuseter, where daddy's located today.

Anonym –   – (4. februar 2010 kl. 10:07)  

Hei Anders! Hvilken type laks er det du går videre på nå?! Pass på achillesen din, den skal helst vare noen år etter at du er tilbake blant oss dødelige. Stou bara pou! mvh Paul R

Anonym –   – (5. februar 2010 kl. 17:37)  

Hey do u buy a new Thermos as well? Wish u luck with your new Salmon boots. Cheer!!!!

Rgrds,
Jamal.

Neta  – (5. februar 2010 kl. 22:09)  

=) Lycke til videre og velkomen tilbake til Beitostölen/Haugseter

Bosse på tur  – (8. februar 2010 kl. 15:36)  

Kathinka: supert med kartbildene! Kunne du få med deg GPS-koordinatene og, slik av vi som ikke er lommekjent kan finne ut hvor i Norge Anders er. Evt. linke til et Google-kart. Hvis du trenger hjelp med å finne GPS-kooridinatene i Google maps, sen meg en mail på Facebook så skal jeg forklare.
/Bosse

Legg inn en kommentar

hit counter