9. mars 2010

0 grader og regn


Det måtte jo komme.. 10 cm våt snø, vind og regn! Det skulle bedre seg utover søndagen men det regnet bare mer og mer og temperaturen kom opp i +4 grader. Forsøkte meg litt opp lia men det var helt jævlig.. Sikt på 50 meter og jeg tråkket gjennom det våte og ned i tørr snø med digre kladder som resultat.. Tok derfor også søndagen i Steikvasselv siden det er meldt om opphold og kaldere vær mandag. Har god tid til Umbukta fjellstue siden jeg regner med at pakken min kommer først på tirsdag. Ellers var det noen plast greier inne i den ene skistøvelen som knakk i går. Fikk dyttet det på plass så det ikke lenger presser gjennom foret. Får se hvordan det går, håper jeg slipper å få tilsendt nye støvler! MANDAG 8 mars. Håkon som driver Steikvasselv kom oppom huset jeg disponerte og sa ikke mulig å gå over fjellet pga sterk vind. Han skulle til Korgen på jobb og lurte på om jeg ville sitte på. Det ble en times røff kjøretur på smale veier i snøføyke og overvann etter regnværet! Men vi rakk bussen akkurat! Blir så buss-tog-buss til Sulitjelma. Utsetter strekningen over Saltfjellet siden det er meldt kuling og regn i mange dager..
-
Had to come! 3" of wet snow accompanied by wind and rain.. Was supposed to improve during sunday but it only got worse. Tried moving uphill but no, +4 degrees celcius who'd have thought that! The conditions were really bad, and were said to improve come monday so I spent another day in Steikvasselv. Besides that some plastic thing inside one of my boots broke last day! I kind of temporarily fixed it, I just hope it will last!
Monday 8 march. Håkon who runs the place I'm stayin' came by to inform me that I couldn't travel across the mountain, because of the strong wind. He was on his way to Korgen for work and offered me a ride, barely caught the buss there and I'm goin' for a buss-train-buss trip to Sulitjelma. Got to postpone the trip across Saltfjellet because of the weather.

Legg inn en kommentar

hit counter