2. mars 2010

Viermahytta i Børgefjell


Tok buss fra Lierne til Børgefjell gjestegård i går kveld. Pakken jeg skulle hatt kom ikke før om mange dager, så derfor valgte jeg å fortsette uten.. Fine rom og veldig hjelpsom betjening på Børgefjell! Fikk samtidig limt gamasjene fast på støvlene igjen. Har gått noen dager uten beskyttelse på skotuppen fordi de hadde gått opp forran. Det er ikke bra for bena mine i kulden. Denne gangen brukte jeg kontaktlim og håper det sitter skikkelig! Viermahytta i Børgefjell er en liten fjellstyre hytte med plass til seks. Ingen andre på hytta i dag men G-H Nilsen var her i går, så hytta hadde fortsatt litt varme da jeg kom. 70kr natten skal de ha, en liten pris for å kunne sove inne og bruke ved og gass! Er forresten ikke helt alene da det er en mus som freser rundt i veggene:-) Får se om det er en felle jeg kan sette opp før jeg går.. Ellers er jeg usikker på hvor langt jeg vil gå i morgen. Har lyst til å kose meg her i Børgefjell et par dager siden det er så fint vær, men samtidig må jeg jo komme meg videre.. Kanskje en gå sakte aksjon er tingen, hehe. Det skal være en tilsvarende hytte midt i parken ved store Kjukkelvatnet. Tror jeg tar en ekstra natt der for å få sett meg litt rundt i området.. -En annen ting er at jeg kommer over i Nordland i morgen!!! Jeg har allerede startet feiringen med å spise opp en 200gr sjokolade som G-H hadde lagt igjen på Lierne! Er litt stolt av meg selv og føler at jeg faktisk har kommet et godt stykke på vei når man går på ski i Nordland! Det er jo et stykke igjen, men psykisk så kjennes det deilig ut! Ha en fin dag på jobben alle sammen!! Anders PS Nå er det -25, stjerneklart og nesten fullmåne.. Nydelig!
-
Took the buss from Lierne to Børgefjell guesthouse last night. the package I should have received was really delayed (wrote about it earlier), so I chose to go on without. Nice place and really helpful staff here! took the time to glue my gaiters to my boots again, real good this time I hope! Viermahytta at Børgefjell is a small place with room for 6, noone else here now but it seems G-H Nilsen was here yesterday, luckily the place was still a little warm. They charge 70kr a night, which is close to nothing for a place to stay with a fireplace and a gass stove. I realize I'm not completly alone, got a little mouse crawling around in the walls hehe, have to see if I can find a trap before I leave. Not sure how far I'll go tomorrow yet, want to linger a bit here with this nice weather. still, I have to move on, maybe a slow pace is the thing. It's supposed to be a simillar cottage by the great Kjukkel-water, I think I'll spend and extra night there to check out the area. I'll be entering Nordland tomorrow! Already started celebrating with a 200g chocolate bar G-H left behind. I'm quite proud of myself having come this far! Quite a bit left of course but it feels nice nontherless!

Anonym –   – (3. mars 2010 kl. 08:57)  

Sjokolade er tingen! Det ser ut som om føret har blitt bedre og lettere å gå i? Her er det strålende sol og begynt å smelte på veiene i sola om dagen mens det er 7 minus om morgenen. Kontoret ditt er nok finere enn våres om dagen, her er det flyttesjau, vi flytter 15 mars over gaten. Praktisk! :) I dag kommer Andreas og hekter dører på Ikea skjenken han og jeg har konstruert. ser du noen dyr på veien?? Randi

Legg inn en kommentar

hit counter