2. mars 2010

Fantastiske Lierne Gjestegård!


Sjelden har jeg kost meg slik som på Lierne Gjestegård! Ble tatt imot med et stort smil, fått nydelig rom, diger frokost med hjemmebakt brød, spist elgpizza og fått servert nylaget Gomme med rosiner! Gomme er melk som varmes opp og tilsettes Kefir så den skilles. Serveres med kanel og sukker. God, luftig og faktisk ikke så mektig som grøt!
Postpakken jeg ventet på dukket ikke opp i dag!(min feil for jeg hadde ikke gitt beskjed tidsnok om hvor den skulle sendes). Men jeg må komme meg videre - så det får bli litt vanlig kjøpemat over Børgefjell..
Satser på å starte på Børgefjell i dag..

Oppskrift på Gomme for den som vil smake:
8 liter søt melk
1 liter sur fløte
1 liter sur melk
1 kopp sukker brunet til karamell
1 kopp sukker litt kanel.
Melken kokes opp og sprenges med det sure, kokes forsiktig i 7-8 timer..

Vips så er den ferdig:)
-
Lierne guesthouse is great! I was received with a huge smile and lovely food, and I got a beautiful room! I am still awaiting a mail package with supplies and food but the delay is all my fault so I have noone to blame but myself. Still, I have to get moving so I guess I'll just buy some food whenever I get the chance.

Legg inn en kommentar

hit counter